I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy działający pod adresem www.medaksklep.pl prowadzony jest przez Magdalenę Musiał, właścicielkę firmy
MEDAK Magdalena Musiał
90-004 Łódź
Ul. Piotrkowska 102/20U
NIP: 727-191-28-11
REGON: 368358423
2.Kontakt
Tel: 513-456-586
e-mail: medaksklep@gmail.com
3.Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży prowadzonej przez sklep internetowy www.medaksklep.pl.
4.Regulamin sklepu jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.medaksklep.pl.
5.Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, które polega na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania oraz modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. Aby uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń Usługobiorca powinien stosować właściwe środki techniczne, minimalizujące ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe oraz zaporę sieciową typu firewall.
II. DEFINICJE
Zawarte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
DNI ROBOCZE – to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
FORMULARZ REJESTRACJI – graficzny interfejs sklepu internetowego pozwalający Usługobiorcy założenie Konta
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – graficzny interfejs sklepu umożliwiający Usługobiorcy złożenie zamówienia. Zawiera dane Usługobiorcy, dane Towarów dodanych do koszyka sklepu internetowego oraz ogólne warunki Umowy Sprzedaży
KLIENT – to osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną – która zawiera Umowę Sprzedaży w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym
KODEKS CYWILNY- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.)
KONTO – to część Sklepu Internetowego przydzielona Klientowi, dzięki któremu może on dokonywać określonych działań w jego ramach.
KONSUMENT – to Klient w rozumieniu art. 22 [1] Kodeksu Cywilnego
NEWSLETTER – to Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcom odbierania za pomocą poczty e-mail automatycznych, cyklicznych informacji o Towarach, promocjach oraz nowościach w Sklepie Internetowym Usługodawcy
PRZEDSIĘBIORCA – to Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu Cywilnego
REGULAMIN – to niniejszy dokument
TOWAR – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym
SKLEP INTERNETOWY – to serwis internetowy Sprzedawcy, znajdujący się pod adresem www.medaksklep.pl
SPRZEDAWCA – Magdalena Musiał prowadząca działalność gospodarczą MEDAK Magdalena Musiał wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej prowadzonej przez Ministra Gospodarki pod adresem: 90-004 Łódź, ul. Piotrkowska 102/20U, NIP: 727-191-28-11, REGON: 368358423
UMOWA SPRZEDAŻY – jest to umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego zawarta pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem
USŁUGI – to usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów – w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.)
USŁUGOBIORCA = Klient
USŁUGODAWCA = Sprzedawca
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – Ustawa z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, Nr 827)
USTAWA O ŚWIADCZENIU USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm)
ZAMÓWIENIE – jest to oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą
III. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.MEDAKSKLEP.PL
1.Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Usługobiorca, następujących minimalnych wymagań technicznych:
2.Korzystanie ze Sklepu Internetowego to każda czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie Internetowym.
3.Klient zobowiązany jest między innymi do:
IV. USŁUGI W SKLEPIE INTERNETOWYM
1.Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług.
2.Usługi świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
3.Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu przez Klienta rejestracji.
4.Rejestracja następuje poprzez wypełnienie oraz zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu Internetowego. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony. Usługobiorca może w każdej chwili, nie podając przyczyny, usunąć konto korzystając z przycisku „Usuń Konto” lub przez przesłanie do Usługodawcy stosownego żądania usunięcia Konta, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres medaksklep@gmail.com lub pisemnie na adres korespondencyjny firmy: 90-103 Łódź, ul. Piotrkowska 92/90
5.Newsletter - Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. W tym celu Klient powinien podać prawidłowy adres poczty elektronicznej oraz aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Usługobiorca w dowolnym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega ona rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Usługobiorcę żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi Newsletter.
podać w treści wiadomości elektronicznej kierowanej do Sprzedawcy nazwę oraz ilość wybranego
wybrać sposób dostawy spośród sposobów dostawy proponowanych w Sklepie Internetowym
wybrać formę płatności spośród sposobów płatności podanych w Sklepie Internetowym
podać następujące dane potrzebne do realizacji Zamówienia: imię i nazwisko, adres ( ulica, numer ulicy, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miasto) numer telefonu kontaktowego oraz adres e-mail.
7.Usługodawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów, promocji i wyprzedaży, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu Internetowego. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
8.Klient będący Konsumentem każdorazowo po złożeniu Zamówienia informowany jest o potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia, które będzie zawierać informacje dotyczące:
opisu przedmiotu Zamówienia,
jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług wraz z podatkami, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli takowe występują),
wybranej metody oraz terminu płatności,
wybranego sposobu oraz czasu dostawy,
danych kontaktowych Klienta,
Regulaminu,
sposobu kontaktu ze Sprzedawcą i jego danych rejestrowych,
zawarcia Umowy oraz że pociąga ono za sobą obowiązek zapłaty za złożone Zamówienie,
pouczenie o prawie odstąpienia od Umowy jakie przysługuje Klientowi wraz z jego wzorem.
V. PROCEDURA ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
1.Umowa sprzedaży zostaje zawarta pomiędzy Sprzedającym, a Klientem po uprzednim złożeniu zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym
2.Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
3.Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
4.Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
5.Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej poprzez wypełnienie Formularza zamówienia i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeśeli na podany przez niego adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia. Zamówienie to stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
6.Zamówienie zostaje złożone w Sklepie Internetowym poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej następuje w Dniach roboczych i godzinach wskazanych na stronie internetowej Sklepu Internetowego. W tym celu Usługobiorca zobowiązany jest:
7.Usługodawca informuje Usługobiorcę drogą elektroniczną o tym, iż zawarcie przez Klienta Umowy sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony przez Klienta Towar. Całkowita wartość Zamówienia, każdorazowo podawana jest przez Sprzedawcę.
8.Klient będący Konsumentem każdorazowo po złożeniu Zamówienia informowany jest o potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia, które będzie zawierać informacje dotyczące:
9.Umowa pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Klienta, będącego Konsumentem (w odpowiedzi na potwierdzenie warunków Zamówienia przesłanych przez Sprzedawcę) wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy. W wiadomości tej Klient akceptuje treść przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje treść Regulaminu i potwierdza zapoznanie się z pouczeniem o odstąpieniu od Umowy.
VI. CENA, METODA I TERMIN PŁATNOŚCI
1.Ceny Towarów widocznych na stronach Sklepu Internetowego podane są w walucie polskiej i są cenami brutto. Sprzedawca nie jest płatnikiem podatku VAT ze względu na zwolnienie podmiotowe (wysokość obrotu).
2.Sprzedawca nie ma obowiązku wystawienia dowodu zakupu (paragonu fiskalnego) jeśli sprzedaż dokonana jest w Sklepie Internetowym. Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących Dz.U. z dnia 28-12-2017 poz. 2454.
Potwierdzeniem zawarcia Umowy sprzedaży jest złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym
3.Na życzenie Klienta Sprzedawca może wystawić fakturę bez VAT. W Formularzu zamówienia Klient powinien podać kompletne dane, niezbędne do wystawienia faktury bez VAT
4.Metoda płatności:
przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy
MEDAK Magdalena Musiał
mBank: 74 1140 2004 0000 3902 7710 7511
5.Termin płatności:
Klient zobowiązany jest do dokonania wpłaty za zamówienie w terminie do 5 dni kalendarzowych od momentu zawarcia Umowy sprzedaży. W przypadku braku wpłaty w terminie, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania bądź usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu ma prawo odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
VII. SPOSÓB, TERMIN I CENA DOSTAWY
1.Czas oczekiwania na wysyłkę podany jest przy każdym Towarze w Sklepie Internetowym
2.Czas oczekiwania na przesyłkę to czas kompletowania, przygotowania Towaru do wysyłki oraz czas dostarczenia przesyłki przez firmę dostawczą. Termin ten rozpoczyna się od momentu zaksięgowaniu na rachunku bankowym Sprzedawcy wpłaty dokonanej przez Klienta – zgodnie z Umową sprzedaży.
3.Klient ponosi koszty dostawy Towaru, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej.
4.Dostawa Towaru zamówionego przez Klienta dostępna jest na terenie Rzeczpospolitej Polskiej
5.Koszty i sposoby wysyłki są następujące:
Darmowa dostawa od 299zł
6. W przypadku nieodebrania przesyłki przez kupującego - koszty zwrotu i ponownej wysyłki ponosi kupujący. Koszty naliczone zostaną według cennika przewoźnika.
VIII. REKLAMACJE
1.Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi Towar bez wad.
2.Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z Umową sprzedaży w przypadku jej stwierdzenia w terminie do dwóch lat od momentu wydania Towaru Klientowi.
3.Klient traci uprawnienia do reklamowania Towaru, jeśli przed upływem dwóch miesięcy od momentu stwierdzenia wady nie zawiadomi o tym fakcie Sprzedawcy.
4.Sprzedawca odpowiada za wady Towaru wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi (art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). W takim przypadku koszt dostarczenia Towaru ponosi Sprzedawca.
5.Sprzedawca odpowiada za wady Towaru wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą z wyłączeniem rękojmi. W takim przypadku koszt dostarczenia Towaru ponosi Klient.
6.Reklamacje należy kierować na adres siedziby firmy MEDAK (pkt. I poz.1 Regulaminu), na adres e-mail: medaksklep@gmail.com lub poprzez formularz zgłoszeniowy.
7.Reklamacja powinna zawierać: datę zakupu Towaru, datę stwierdzenia wady Towaru, opis wady Towaru, okoliczność powstania wady Towaru, żądania Klienta co do sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży, oświadczenie o obniżeniu ceny Towaru lub odstąpienie od Umowy Sprzedaży.
8.Jeżeli Sprzedawca nie odniesie się do żądań Klienta w terminie do 14 dni kalendarzowych, oznacza to że żądanie to uznał.
9.Towar zwracany powinien być czysty, odpowiednio zapakowany i zabezpieczony.
10.Towar wadliwy powinien zostać dostarczony na adres Sprzedawcy: 90-004 Łódź, ul. Piotrkowska 102/20U.Jeśli jest taka możliwość powinien zostać dołączony dowód zakupu.
11.Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania wadliwego Towaru i pełnej dokumentacji.
12.W przypadku stwierdzenia braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w terminie nie dłuższym niż 7 dni kalendarzowych od jej złożenia.
IX. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA REKLAMACJI ORAZ DOCHODZENIE ROSZCZEŃ
1.Klient będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
X. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1.Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od tej Umowy bez konieczności podania przyczyny - w terminie do 14 dni kalendarzowych. Przy czym do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy.
2.Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie lub korzystając ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (Załącznik nr 1 Regulaminu).
Do oświadczenia o odstąpieniu od umowy należy załączyć dowód zakupu.
3.Termin 14-dniowy liczony jest od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
4.Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta zobowiązany jest do przesłania na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5.Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
6.W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co obie strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a zakupiony Towar powinien zostać zwrócony na adres Sprzedawcy.
7.Sprzedawca niezwłocznie. lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu - przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania. Uzależnione jest to od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Wyjątkiem jest sytuacja, w której Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
8.Jeśli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9.Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść tenże koszt.
XI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Usługodawca jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień Regulaminu. Dane osobowe Klienta przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady polityki prywatności, które opublikowane są na stronach Sklepu Internetowego. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.Treści w Sklepie Internetowym publikowane są w języku polskim
2.Umowy zawierane w Sklepie internetowym zawierane są w języku polskim
3.Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej i strony internetowej Sklepu Internetowego, majątkowe prawa autorskie należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
4.Wszelkie prawa do formularzy, logotypów i zdjęć należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
5.Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. O zmianach tych Klient zostanie poinformowany poprzez informację na stronie głównej Sklepu Internetowego. Termin wejścia w życie zmian będzie nie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W przypadku, kiedy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Skutkować to będzie rozwiązaniem Umowy.
6.Jeżeli pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, będącym Konsumentem powstanie spór, będzie on poddany sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
7.Jeśli pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, będącym Przedsiębiorcą powstanie spór, będzie on poddany sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
8.Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu naruszenia praw Klienta
9.W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta i inne właściwe przepisy prawa polskiego.